Jesteś w:
Motyw miłości
„Granica” Zofii Nałkowskiej
Miłość w „Granicy” Zofii Nałkowskiej jest jednym z głównych wątków powieści. Można tu znaleźć nie tylko przykłady miłości między kobietą a mężczyzną, lecz także miłości matczynej czy też miłości syna do matki.
„Mistrz i Małgorzata” Michała Bułhakowa
Miłość w dziele Bułhakowa to nie tylko wysuwające się na pierwszy plan uczucie łączące mistrza i Małgorzatę, ale również sygnalizowane miłosierdzie, dobroć, współczucie. Sygnaturą „miłości idealnej” są tytułowi bohaterowie. Ich uczucie pisarz przedstawił w rozmaitej tonacji: od radości spotkania, wspólnego przebywania ze sobą, po niepokojące momenty oddalenia, rozdzielenia, walki. W ostatnich scenach powieści koloryt uczucia zostaje „stonowany”. Para kochanków „przemieszcza się” do krainy „wieczystego spokoju”. Śmierć niesie wybawienie dla miłości, ponieważ już raz „zagubiła się” w absurdzie życia, rzeczywistości.
strona: 1 2 3 4 5 6 7
Motyw miłości spełnionej
Miłość w „Granicy” Zofii Nałkowskiej jest jednym z głównych wątków powieści. Można tu znaleźć nie tylko przykłady miłości między kobietą a mężczyzną, lecz także miłości matczynej czy też miłości syna do matki.
„Mistrz i Małgorzata” Michała Bułhakowa
Miłość w dziele Bułhakowa to nie tylko wysuwające się na pierwszy plan uczucie łączące mistrza i Małgorzatę, ale również sygnalizowane miłosierdzie, dobroć, współczucie. Sygnaturą „miłości idealnej” są tytułowi bohaterowie. Ich uczucie pisarz przedstawił w rozmaitej tonacji: od radości spotkania, wspólnego przebywania ze sobą, po niepokojące momenty oddalenia, rozdzielenia, walki. W ostatnich scenach powieści koloryt uczucia zostaje „stonowany”. Para kochanków „przemieszcza się” do krainy „wieczystego spokoju”. Śmierć niesie wybawienie dla miłości, ponieważ już raz „zagubiła się” w absurdzie życia, rzeczywistości.
strona: 1 2 3 4 5 6 7